מאמרים נוספים
Please reload

האם מיתוס 6 הארוחות נכון?

מיתוס 6 הארוחות נכון או לא? מדוע לא כדאי לאכול 5-6 ארוחות ביום?

 

לא פעם ולא פעמיים אני נתקלת בנושא הזה​. אז זה המון ארוחות - אני רוצה שתבינו את המנגנון של גופינו, איך הוא עובד ולמה אנחנו לא צריכים לאכול כל הזמן.

 

כיום ההמלצה התזונתית הגורפת היא לאכול 6 ארוחות ביום, ככה לא תהיו רעבים וככה לא תפגעו בגוף מבחינת מנגנון סוכרים לא מאוזן עיכול, פירוק לא תקין ועוד.

 

בואו נקרא לילד בשמו - זה פשוט אכילה בלתי פוסקת, זו דרך מעולה לבלבל את הגוף שלנו ולאגור שומנים, אני אסביר, הגוף שלנו חכם מאוד אבל גם הוא מתבלבל לפעמים הוא משתמש כל הזמן באנרגיה הנכנסת ותקנו אותי אם אני טועה. אבל רוב הארוחות הקטנות רוויות פחמימות = סוכרים, פרי-כריך-חטיף אנרגיה-דגנים...וכו', זה בעצם מצב שבו הגוף לא יגיע לשרוף את מאגרי השומן שלו מכיוון שהתעסוקה היא בפירוק הפחמימות הנכנסות בזה הרגע כך הוא שומר את השומן כאנרגיה ל"זמנים קשים" הגוף שלנו "שורד" ותמיד במצב של ייעול.

 

יש כרגע סוכרים בשפע אז אין צורך ללכת ל"מאגר" הראשי כרגע יש מזון בשפע אז צריך לאגור כמה שיותר לזמנים קשים למשל אם פתאום תהיה בצורת וכו'. זהו מצב לא מאוזן ולא תקין כלל מכיוון שאתם פשוט ממשיכים לאכול המון ארוחות כל הזמן ולא נותנים לגוף הזדמנות אחרת.

 

תחשבו רגע שעכשיו יש לנו ארון גדול, ואנחנו מאכסנים המון בגדים, עוד ועוד אנחנו לא באמת זוכרים מה קנינו לפני חצי שנה או שנה ובעצם לובשים את הבגדים שצצים לנו מול העיניים - כל הזמן.. זה בערך מה שקורא שם למעשה, אם אתם רוצים להימנע מעודף משקל, סוכרת ומחלות מטאבוליות אחרות אני ממליצה להימנע מארוחות ביניים ומנשנושים לאורך היום.

 

חשוב לשמור על הפסקה מוחלטת של אכילה למשך כמה שעות בין הארוחות. אני ממליצה לכם להתחיל לשים לב לתחושת הרעב והשובע שלכם. ממש להרגיש את הבטן מקרקרת להבין אוקיי עכשיו אנו רעבים באמת ולא צמאים או אוכלים אכילה רגשית כי משעמם​.

 

מה ההיגיון מאחורי זה?

 

כולנו שמענו על האינסולין, הוא הורמון מפתח המעורב באחסון של אנרגיה ממזון. אינסולין עולה כאשר אנו אוכלים, עוזר באחסון של עודפי האנרגיה בשתי דרכים שונות. סוכרים נקשרים לשרשראות ארוכות בשם גליקוגן המאוחסן בכבד. יש, עם זאת, שטח האחסון מוגבל וכשנגמר, הכבד מתחיל להפוך את הגלוקוז העודף לשומן, תהליך זה נקרא ליפוגנזה דה-נובו (משמעות מילולית- יצירת שומן מחדש) חלק שומן שזה עתה נוצר מאוחסן בכבד, אבל רובו מאוחסן במשקעי שומן אחרים בגוף. אמנם זה תהליך מסובך יותר אך אין מגבלה על כמות השומן שמאוחסנת כלומר, שתי מערכות אחסון קיימות בגופנו ומשלימות אנרגיה ממזון (האחת נגישה אך עם שטח אחסון מוגבל (גליקוגן), והשנייה יותר קשה לגישה, אבל שטח האחסון בלתי מוגבל). כשאוכלים 6 ארוחות ביום אנו גורמים למצב שהאינסולין עובד שעות נוספות ופה מתחילה הבעיה.

 

יש הורמונים נוספים הנפגעים מכך: הגרלין והלפטין, הורמוני השובע והרעב הופכים לעמידים לאינסולין. אנחנו רוצים להגיע למצב שהגוף בעצם מתקיים כשהאינסולין נמוך, וכך אנו או גורמים למצב של שריפת אנרגיה תמידית ללא מקפצות סוכר ונפילות מטבוליזם.

 

לסיכום

 

בואו נפסיק לאכול מהרגע שנתעורר ועד שנלך לישון ונחזיר לגוף שלנו את הידע הקיים למטבוליזם וחילוף חומרים תקין - אחרי הכל, לשם כך הוא נועד!

 

​בעזרת פגישת ייעוץ ואבחון מעמיק אני יכולה להתאים לכם המלצות תזונה אשר יעזרו לגוף לחזור ליסודות, לחזור למקור שלו והוא חילוף חומרים תקין ואפקטיבי.

 

מוזמנים ליצור קשר כאן לקבלת ייעוץ טלפוני ללא עלות >

 

 

שתפו בפייסבוק
Please reload

Natural Aroma © חנות בוטיק למוצרי קוסמטיקה טבעית

whatsup
  • facebook
  • Instagram
מאמרים וטיפים
Please reload

0